در زمان طراحی سایت، یکی از بهترین و سریع ترین تکنیک هایی که می توان برای افزایش رتبه سایت خود به کار ببریم، “تولید محتوا” برای وب سایتمان است. اما تولید محتوا نیازمند دانستن اصول و قوانینی کلیدی می باشد. توصیه سئو کاران حرفه ای به کسانی که می خواهند برای خود سایتی داشته باشند این است که به جای ان که وقت و هزینه خود را صرف تبلیغات کنند، محتوا هایی مبتنی بر سئو تهیه کنند. چرا که یک محتوای ارزشمند می تواند نظر مخاطبان را به خود جلب و در مدت زمان کوتاهی منجر به اعتماد انها نسبت به وب سایت شما شود. در روز ده ها هزار مطلب با موضوعات مختلف در وب سایت ها منتشر می شود که فقط تعداد محدودی از ان ها موفق هستند و توانسته اند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. یکی از اصول سئو، روش های افزایش ترافیک سایت است. منظور از ترافیک وب سایت میزان بازدید کاربران از وب سایت شماست که یکی از فاکتور های موفقیت برای داشتن رتبه برتر برای هر سایتی می باشد. اگر می خواهید ترافیک وب سایت شما افزایش یابد، نیاز به محتوای با کیفیت برای کلمات کلیدی خود دارید.
تولید محتوا مبتنی بر سئو
۱٫ انتخاب کلمه کلیدی
قبل از اینکه بخواهید شروع به تولید محتوا کنید، باید کلمه کلیدی مناسب خود را انتخاب کنید. کلمه کلیدی نشان دهنده موضوع اصلی محتوای شماست. همین کلمات کلیدی هستند که به گوگل میگویند که محتوای شما درمورد چیست. هر محتوایی که میخواهید بنویسید، باید بر یک کلمه کلیدی متمرکز باشد. پس اول از هر چیزی نوع و هدف محتوای خود را مشخص کنید و متناسب با آن کلمه کلیدی مناسب را تعیین کنید.
برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب باید از خودتان دو تا سوال بپرسید. اول اینکه مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند؟ خود را جای فردی بگذارید که میخواهد موضوعی مرتبط با مقاله یا محتوای شما را جست و جو کند. ممکن است از چه عباراتی استفاده کند. دوم اینکه آیا کلمه کلیدی انتخابی شما متناسب با هدف محتوای شما هست یا نه. بهتر است تا در زمان تولید محتوا کلمات کلیدی خود را در عنوان اصلی، تگ h1 و پاراگراف های ابتدایی و انتهایی قرار دهید.
۲٫ محتوایی با حداقل ۳۰۰ کلمه بنویسید:
از نظر گوگل محتوایی میتواند اطلاعات جامعی به را به کاربر بدهد که حداقل ۳۰۰ کلمه داشته باشد. پس برای تولید محتوا مبتنی بر سئو، باید مقاله ای در وب سایت خود قرار دهید که حتما حداقل ۳۰۰ کلمه را داشته باشد. گوگل محتوا های کوتاه را اندکس نمی کند.
۳٫ محتوا را برای کاربران بنویسید نه برای موتور جست و جو:
درست است که در تولید محتوا همیشه تاکید شده تا کلمات کلیدی را در محتوای خود استفاده کنید، ولی اگر در محتوای خود بخواهید در هر خط کلمه کلیدی را قرار دهید، برای کاربران محتوای مسخره ای به نظر می رسد. چگالی کلمات کلیدی در یک محتوا بین یک تا سه درصد است. اگر بیشتر از این مقدار استفاده کنید، تنها کیفیت محتوای خود را پایین آورده اید. گوگل هم به محتوا های بی ارزش و بی کیفیت امتیازی نمی دهد. بهترین کار این است که ابتدا محتوای خود را برای کاربران بنویسید و در انتها برای آنکه قوانین گوگل را هم رعایت کرده باشید، کلمات کلیدی خود را قرار دهید.
۴٫ محتوا را از نظر دستور زبان و املا بررسی کنید:
یکی از بدترین تجربه ها برای کاربران مواجه شدن با محتواهایی است که غلط املایی یا دستور زبانی داشته باشد. اگر میخواهید تولید محتوا مبتنی بر سئو داشته باشید، باید به نحوه نوشتن خود نیز توجه کنید.
۵٫ لینک دهی داخلی و خارجی:
لینک دهی داخلی (Internal Link) یعنی ایجاد ارتباط بین صفحات سایت که در سئو تاثیر بسیاری دارد. وقتی شما از لینک دهی داخلی استفاده می کنید، هم بازدید کنندگان را به صفحات دیگر هدایت می کنید و هم گوگل برای این کار شما ارزش قائل میشود و به سایت شما امتیاز مثبت می دهد. در لینک دهی داخلی دو مورد مهم را باید رعایت کنید:
- صفحاتی را که به یکدیگر لینک می دهید باید موضوع مرتبط داشته باشند.
- مواظب باشید صفحاتی که لینک می دهید قبلا توسط گوگل جریمه نشده باشد. زیرا باعث میشود تا صفحه ای که در آن لینک قرار داده شده هم جریمه شود. گوگل صفحات لینک دهنده را به عنوان یک معرف در نظر میگیرد و اگر معرف به یک صفحه ای که قبلا جریمه شده لینک بدهد مانند این است که شخصی را که وجه خوبی ندارد را به عنوان فردی عالی معرفی کند.
لینک خارجی (External link) لینک هایی هستند که از دیگر سایت ها دریافت میشود. یعنی اگر سایتی به شما لینک دهد، این لینک را به عنوان لینک خارجی در نظر میگیرند. لینک سازی خارجی یکی از بهترین روش ها برای افزایش رتبه سایت است. نکات مهم در لینک سازی خارجی:
-
اگر برای یک صفحه از سایت بیش از حد لینک سازی کنید، گوگل آن صفحه را به عنوان اسپم شناسایی می کند. پس بهتر است تا لینک ها مختلفی به صفحات متفاوت وب سایت بدهید.
-
کیفیت سایت منبع نزد گوگل بسیار مهم است. پس سایت هایی را که اعتبار و قدرت بیشتری دارند را برای بک لینک انتخاب کنید. در زمینه لینک سازی خارجی وبلاگ ها میتوانند بهترین گزینه باشند.
۶٫ در تگ های alt و عنوان محتوا از کلمات کلیدی استفاده کنید:
گوگل برای راحتی کاربران چندین حالت برای جست و جو قرار داده که یکی از آن ها جست و جو بر اساس عکس است. در این حالت جست و جو با استفاده از تگ alt صورت میگیرد. پس حتما کلمات کلیدی را در تگ alt عکس های محتوای خود قرار دهید تا شانس نشان دادن عکس ها در سرچ گوگل بیشتر شود. مزیتی که استفاده از تگ alt دارد این است که اگر عکس به طور کامل بارگذاری نشود، متنی که در این تگ نوشته شده نشان داده میشود.
1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید
[…] مقاله “تولید محتوا چیست؟” در مورد نحوه تولید محتوا استاندارد مطابق اصول سئو صحبت کردیم. برای داشتن یک […]